laatste update maandag 29 april 2013 21:37:46

MIK'80 op twitter !  Meld je aan >>      MIK'80 op Facebook, vind MIK'80 leuk !! >>>  Bekijk ons op You tube !!!

Reichswaldtour 2013.

Zaterdagochtend om 7:15 hadden wij (Ad6-team met Frank, Wim, Gerrit en Rutger, Winfried en Pascal) afgesproken te vetrekken richting Zevenaar, achter Arnhem. lees meer >>

Teutoburgerwald tour 21 April

Je hebt van die dagen dat het mee zit, en dagen dat het tegen zit  lees meer >>

Veluwe krachttoer 20 April

Met 13 Mikkers gestart vanaf MK en in verschillende auto’s naar Voorthuizen lees meer >>

Historie

Alle verslagen blijven bewaard op de  "historie pagina"... lees meer>>

Mountain bike gevonden bij opgravingen
Tijdens een opgraving in Zuid west oost centraal  lees meer >>

Amstel Gold Race Theo en gebroeders de Graaf.

Amstel Gold Race by Theo en de gebroeders de Graaf >>>>Amstel Gold Race door  Theo en gebroeders de Graaf    lees meer>>

Amstel Gold Race 2013 vanuit ploegleiderwagen Shimano.

Verslag van witte jan van Diermen van zijn rit in de begeleiders auto van shimano  lees meer>>

Amstel Gold Race 2013 Dream Team.

Amstel Gold Race Dream team 2013   lees meer >>

Toerfietsregelement

Zeker voor de nieuwe leden even goed door lezen, toerfietsregelement versie 15 April 2013 lees meer >>
Dit reglement en andere bestanden ook te vonden op de "ledenpagina" , klik hier voor aanvraag inlogcodes

Ongekend maar waar

Een steentje, een stukje schelp, glas, spijkers, schroeven, messen, complete hekwerken, we hebben het allemaal meegemaakt. De saamhorigheidstocht 2013 was er een van heel veel geduld... lees meer>>

Strava, een schitterende naslag / vergelijkings app !

Is groep 1 deze avond nu echt sneller dan groep 2 ? , kloppen die ongekend hoge gemiddeldes wel tijdens die stoere verhalen ? met strava  zo gecontroleerd  ...  vergelijk jouw prestaties met die van je vrienden / andere mikkers en zelfs met profs !!
Strava app installeren en je kunt al je gereden tochten gratis opslaan incl route kaarten, gemiddeldes etc, voor mik'80 is er al een groep aangemaakt, meld je aan en zoek op:  mik'80

Voor meer informatie: lees meer >>

Rit door Strava geregistreerd  mik'80 groep 2 afgelopen Dinsdag avond 16 april  klik hier ,
als je zelf strava installeert zijn er nog veel meer dingen te zien....  installeren die app !

Te koop 3x zgan racefiets met lichte schade

Wegens overcompleet te koop 3 mooie racefietsen met lichte stuur en zadel schade lees meer >>

Op een 2e paasdag ...

Afgelopen Maandag 1 April stonden er 10 dappere strijders bij MK voor een rondje Amerongen lees meer >>

foto's te bestellen via sportiek.nl

Toerfietskalender 2013

Klik hier voor toerfiets kalender mik80 2013

Bestanden Mik'80

Ledenpagina is ook weer aangepast !  klik hier voor aangepaste leden pagina

Foto's feestavond 2012

Klikhier voor foto's feestavond 2012

Alpe d'huzes 2013

Ook dit jaar doet het "dream team" weer mee aan Alpe d'huzes,
Ga naar opgeven is geen optie >>>>er werd met de spinning marathon van een paar weken geleden al meer dan €9000.- opgehaald.
Dream team 2013 klik hier

Jaap de Graaf doet individueel mee aan de Alpe d'huzes, Jaap fietst net 1.5 jaar en is nu al erg enthousiast geraakt over de Alpe d'huzes.
Jaap de Graaf 2013 klik hier , ook houd Jaap een blog bij klik hier voor blog Jaap de Graaf

Allen veel Succes met de voorbereiding !!

Wekelijkse nieuwsflits
Elke week verschijnt de "nieuwsflits"van de voorzitter,
voor nieuwe leden die deze nog niet ontvangen gaarne je mail adres + naam naar webmaster@mik80.nl sturen met de vermelding om je toe te voegen aan nieuwsflits bestand.

Atb en 2012/2013

Meld je aan voor de Mountainbike mail groep seizoen 2012/2013 enfiets dit winterseizoen schitterende Atb tochten in de omgeving meld je aan >>  ( diegene die dit al gedaan hebben hoeven dit uiteraard niet nogmaals te doen ! )

Rabobank Cauberg clinic 2012.

Op uitnodiging van de Rabobank hebben wij (Wim Schaap, Jaap van den Hoogen en Lambert Heinen) een rondje gefietst in Limburg met de profs van de Rabobank wielerploeg  lees meer >>>

Vogezen 2012.

Driedaagse Vogezen  Lees meer >>

Sluitingstocht, 29 September 2012.

Deze morgen was ik verrast over de geweldige opkomt,  Lees meer >>

Tour for life 2012  ( Artsen zonder grenzen).

8 dagen afzien voor een goed doel, het gehele reis verslag  lees meer >>>

Jeroen Duijst winnaar mik'80 Tijdrit
Jeroen Duijst is gisteravond 20 Juni de grote kampioen geworden van de Mik'80 tijdrit
klik HIER voor de volledige uitslag incl foto's

Filmimpressie Multi-kozijn toertocht
Klik HIER voor een film impressie van Multi-kozijn toertocht door RTV Bunschoten.

Verslag Alphe D'HuZes 2012  lees meer >>

Petit Tour de France
Lambert Heinen heeft de Petit Tour de France gereden, een 5 daagse tourtocht van meer dan 900 km met een hoogte verschil van ruim 10 Kilometer, klik HIER  voor een "live"verslag van Lambert ! ( update: nu ook de laatste 2 dagen !)

Mik´80 YOUTUBE KANAAL   Bekijk ons op You tube !!!
Mik'80 heeft ook zijn eigen Youtube kanaal,
klik hier om er een kijkje op te nemen, er staat nog niet extreem veel op,
als er leden zijn die mij hiermee willen helpen stuur mij dan een mail !!!!!
Filmpjes, foto's etc kunnen hier geplaatst worden !

Vind de Facebookpagina van MIK'80 leuk !!
Word Fan van de Facebookpagina MIK'80 >>>>>

Weblog Marty de Graaf
Op http://martydegraaf.wordpress.com/  houdt Marty een weblog bij, hierin ook verslagen van toertochten.

Toerfietsregelement MIK'80 2013  lees meer >>>

"Van de Voorzitter":

Nieuwsbrief 7-04-2013

Hallo Mikkers,

- FIETSEN AFGELOPEN WEEK

* Afgelopen maandag hebben ook iets van 10 mikkers gefietst. Helaas stond Evert met de koffie klaar in de kantine en de mikkers stonden voor het pand van MK. Dus altijd verzamelen bij de kantine. Voel of de deur open is en ga lekker koffie halen. Wanneer iemand Evert informeert, dan komt hij altijd open doen tenzij overmacht. Evert is een topper, waardoor wij dit goed dienen te laten verlopen.

* Dinsdag stonden er ruim 20 en donderdag 16 mikkers aan de start. Ik ben zelf ziek, waardoor ik diverse mikkers heb gesproken. Het is allemaal goed verlopen. De oranje banden (o.a. Jaap en Pieter Bout) hebben goed werk verricht. Ook werd er al gesplitst bij de parkeerplaats van de fonteinkerk. In groep 1 werd er hard gefietst. Haantjes gedrag richting het viaduct op de tankbaan. Nog meer haantjes gedrag op laan1914. In groep 2 is ook gecontroleerd stevig gefietst. Dus wij zijn weer lekker bezig met elkaar.

* Helaas heeft Harry Bolks enorm pech gehad. Een kapotte ketting heeft zijn achter derailleur beschadigd en 10 spaken van zijn gloed nieuwe carbon FF achtervelg kapot gemaakt. Gelukkig geen ongeluk, maar wel balen. Een mogelijke algemene conclusie voor fietsers is, dat materiaal goed onderhouden dient te zijn. Maar pech kan altijd gebeuren.

* Er waren 2 NIET mikkers in het peloton. Jaap heeft zijn verantwoordelijkheid genomen en hun vriendelijk verzocht om niet meer deel te nemen conform het fietsreglement. Zij hebben al diverse malen deelgenomen, maar dit kan niet meer.

* Veenendaal - Veenendaal onderstaand verslagje van Roel:

Zaterdag morgen stonden 6 Mikkers aan de start bij de klassieker Veenendaal-Veenendaal ; Jaco v/d Groep, Maarten Bos, Theo Heek, Rutger Poort, Wilfried de Graaf en Roel Blokhuis. Het was ’s morgens nog behoorlijk fris, maar we gingen snel van start om 8.30 uur richting de Amerongse berg. Meteen flink aanpoten vooral als je net koud op de fiets zit. Na tien minuten kreeg Roel een lekke band. Gelukkig waren er verder op de dag geen lekke banden en kapotte kettingen.

Maarten Bos had goede benen want we hebben zo’n beetje de gehele tocht achter hem aangefietst met een behoorlijk tempo. Alle bergen en heuvels tussen Veenendaal en Rheden hebben we gefietst. Dus met de hoogte meters zit ook ook wel goed. Na de koffie met appelgebak op 100 km begon de zon te schijnen en met het windje in de rug ging de snelheid weer rap omhoog. Rond 14.00 uur waren we weer binnen bij het AXA rennerskwartier in Veenendaal met 135 km op teller en een gem snelheid van 28,5 km.

* Gisteren stonden er 10 mikkers aan de start om een rondje rondom de kerk te gaan fietsen onder de bezielende leiding van Niet de voorzitter, maar onze leider Wim Schaap. Ook een potentieel lid Gerard stond aan de start, maar moest in Amersfoort afhaken. Gerard kwam echt behoorlijk tekort in het rustige tempo, dat wij fietste. Wij zijn richting Zeist en Lage Vuursche gegaan in een leuk tempo. Een tempo, waarbij wij lekker kunnen praten over de zin van het leven tot de troosteloze blauwe en rooie. Alleen de voorzitter van de blauwe Marc voelde zijn benen. Ook 2 mikkers zijn hard aan het werken aan hun gewicht en conditie. Want iedere kilo is 2,5 watt op de ad6. In Lage Vuursche hebben wij lekker koffie met appelgebak gehad van onze taatje-mik80 lid. Na 3 uurtjes en 78 km kwamen wij samenhorig om 12.30 uur weer in ons DARP.

* Onderstaand stukje van Cor vd Groep:

Zaterdag voor het eerst sinds tijden weer eens het zwart voor de ogen gehad. Zaterdag was het dan zover. Na jaren niet op de mountainbike te hebben gezeten, had mijn zwagertje een leuk tochtje in z’n hoofd bij de Lemelerberg.

Dat heb ik geweten ook ! Op mijn fietsje zonder verende voorvork en niet goed werkende (bleek na 2 km) versnellingen, Dacht ik lekker achter hem aan te kunnen gaan. Nou dat valt tegen als je het parcours niet kent en je fiets niet top (van deze tijd) is. Ik kon niet goed afschakelen dus moest ik steeds in een te zwaar verzet tegen die kolere bulten op, erg taai zullen we maar zeggen. Nadat we de eerste keer boven waren gekomen, heb ik alle kleding losgegooid mijn thermomuts in mijn zak gestopt, want ik had een gigantische warmloper en mijn max. hartslag weer in beeld gehad (187). In de afdaling ging het aardig hard, echter heb je dan wel een goede voorvork nodig. Ik heb deze week een afspraak staan bij de fysiotherapeut voor mijn nek en schouders en ook een afspraak bij de tandarts, want mijn vullingen liggen nog in het zand bij de Lemelerberg. Al met al heb ik het toch twee rondjes (14 km per ronde) volgehouden, toen was de pijp totaal leeg. Voor de liefhebbers is het een schitterend parcours en omgeving, dus voor de die-hards onder ons zeker een aanrader.

Gisteren toch maar weer lekker op mijn racefietsje gekropen en een tochtje zuidereind met vervolgens rondje randmeer er achteraan (+/- 60 km). Dat viel ook tegen want er stond een dikke wind. Maar goed, wel tevreden dat ik het heb gedaan.

- Gebruik van Leden@mik80.nl

Hierbij verzoek ik jullie om zo min mogelijk leden@mik80.nl te gebruiken en alleen voor mik80 doeleinden. Bij twijfel graag de mail eerst naar mij sturen, dan kan ik dit via de nieuwsflits laten lopen of zelf mailen.

Natuurlijk moeten wij wel iedereen informeren om te motiveren. Dit zal zeker het geval zijn vanuit de veiligheids- en activiteitencommissie rechtstreeks naar leden@mik80.nl

- FIETSEN KOMENDE WEKEN

* Wij vertrekken om 18.45 uur bij de fonteinkerk

* A.s. zaterdag staat een samenhorigheidstocht op het programma. Wij verzamelen vanaf 08.45/09.00 uur bij MK en vertrekken om 09.15 uur. Emiel Hop zal jullie informeren.

* Diverse mikkers gaan naar de AGR. Ook witte Jan v Diermen, oude voorstopper van de blauwe, maar die rijdt mee in de volgauto van Shimano/argos. Witte jan heeft dit min of meer gekocht tijdens een goede doelen evenement. Ik heb Jan gevraagd of hij een stukje voor ons wil schrijven.

- KLEDING OPHALEN

* Nog 1 mikker haalt deze week zijn kleding op en dan is het afgehandeld.

* Er is vraag naar diverse (winterjack, winterbroek, windvest, etc) kledingstukken. Dit zal binnenkort geďnventariseerd worden door de kledingcommissie om z.s.m. te bestellen bij Milremo.

- FIETSEN

* Nu aan het kijken naar P-R. Hiervan heb ik iets geleerd over druk in de banden. De druk is afhankelijk van het gewicht en de koers. Ook de breedte van de banden is anders.

Extreem voorbeeld:

1e 5,8 bar voor en 6,2 bar achter met 27mm banden tijdens P-R

2e Koers op goed wegdek 7,5 bar voor en 7,8 bar achter met 23mm banden. Wel wordt er steeds meer gefietst met 25mm banden, die comfortabeler fietsen. Mijn algemene advies is nu om continental 25mm grand-prix 4000s banden te nemen met voor 7,4 bar en achter 7,8 bar op de dinsdag- en donderdag avond. Deze zijn bij SK te verkrijgen.

* De mooie fiets van Wim Koelewijn is al na een paar weken binnen. Dus ruim voor ad6

* Erik Jan heeft hele mooie velgen gekocht. Hij rijdt nu nog harder. Erik Jan is de te kloppen man.

- Henk v Twillert

Henk is gedotterd en er is een stent geplaatst. Het gaat redelijk goed en is al een beetje aan het wandelen. Wij wensen Henk veel gezondheid toe.

- SLEUTELAVONDJE

Marcel stuurt binnenkort een uitnodiging voor een sleutelavondje. Ik adviseer de AD6 zeker te komen. Het verwisselen van banden, repareren van kettingen, gebruiken van intelligente leyzne pompen, afstellen van remmen, etc is een must voor iedere mikker. Hoe groter de groepen, hoe belangrijker het wordt om mankementen te voorkomen

- http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/teams/dreamteam/ http://www.fietsvooralpedhuzes.com/

- http://deelnemers.opgevenisgeenoptie.nl/acties/jaapgraaf/jaap-de-graaf/actie.aspxhttp://www.jaapgaatfietsen.blogspot.nl/

* DATA OM IN AGENDA TE RESERVEREN:
- 13 APRIL SAMENHORIGHEIDSTOCHT VERZAMELEN OM 09.00 UUR EN VERTREK OM 09.15 UUR

- 1 JUNI SAMENHORIGHEIDSTOCHT

- 13 JUNI DONDERDAG TIJDRIT

- 15 JUNI OP EN NEER POSTBANK

- 22 JUNI MK TOERTOCHT

- 27 JUNI DONDERDAG LANGSTE DAG (21 JUNI) RIT NAAR AMERONGEN MET START OM 18.45 UUR BIJ FONTEINKERK

- 12 SEPTEMBER 3-DAAGSE NAAR MOGELIJK WINTERBERG OF WIlLINGEN

- 28 SEPTEMBER SLUITINGSTOCHT. NA SLUITINGSTOCHT KAN IEDEREEN KILOMETERS VANAF OPENINGSTOCHT T/M SLUITINGSTOCHT MAILEN NAAR RPBLOKHUIS@ZIGGO.NL INDIEN >6000KM DAN GRAAG UITDRAAI MEESTUREN

- 25 OKTOBER FEEST AANVANG 19.30 UUR IN SCHIPPERSHUIS/KORPORAAL

- 24 DECEMBER OLIEBOLLENTOCHT AANVANG 13.30 UUR BIJ MK, 15.30 UUR AANVANG KERSTBORREL